Schwarzi minimaalpind

Antud kujundi loomine kujunes keerulisemaks ülesandeks kui esialgu tundus. Kujundi olemus on lihtne, ühte detaili on 4 korda paljundatud ning seejärel omavahel liidetud. Siiski algus läks rabedalt ning esimest detaili, mida hiljem paljundada, oli väga keeruline luua olemasolevate teadmiste juures.

Alustasin enda modelleerimise teekonda programmiga Blender 3D. Kahjuks ei jõudnud antud programmiga kaugele, sest selgus, et antud programm ei loo 3D mudelitele automaatselt sisemist konstruktsiooni. Seejärel otsustasin läheneda teistpidi ehk alustada keha matemaatilisest valemist ning genereerida esmane detail programmis SageMath. Antud programm andis tulemusi ning esmane keha sai valmis, millel oli ka olemas sisemine konstruktsioon.

Seejärel võtsin kasutusele tarkvara nimega Solid Edge, millega oli võimalik detaile paljundada ning omavahel liita. See protsess võttis samuti palju aega. Selgeks sai see, et erinevate programmide kasutamise õpikõver on väga suur ning selleks, et kvaliteetset ja priniditavat 3D mudelit luua, on vaja päris palju aega investeerida õppimisse. Siiski leidsin, et 3D mudeldamine on väga põnev ning võimalusterohke ning kindlasti väga väärt kogemus õppimise seisukohast.   



Comments